Frustrarea la locul de muncă

26 August 2011  |  V: 3386  |   |  Autor: lavinia.visan@jobee.ro


Pentru mulţi, locul de muncă reprezintă a doua casă. Dar şi aici, frustrarea poate să cauzeze grav prestaţiei noastre.

Într-un alt articol, am vorbit despre satisfacţia la locul de muncă. Nu o să revin asupra subiectului. Ci doar o să atrag atenţia asupra cauzelor frustrărilor noastre, ce îngreunează procesul lucrativ.

Prima lecţie primită, în primul an de muncă, a fost ca niciodată să nu aduc problemele de acasă la birou.
Dar cum să faci faţă asaltului de crize matrimoniale sau financiare, de solicitări parentale, de probleme tehnice cu conducta de la baie sau ale autovehicolului propriu, fără ca toate acestea să nu imprime pe al tău chip, acea grimasă a apăsării?

Cu calm. Şi ştiu că mulţi veţi sări a strigă că nu poţi fi calm în astfel de condiţii. Dar dacă ne inervăm, rezolvăm problema? Nu. Cu mult calm, cu părăsirea încăperii atunci când suntem nervoşi şi prinşi într-o dispută, tocmai pentru a dezamorsa starea conflictuală, cu o reluare a discuţiei pe un ton relaxat, pentru a rezolva problema.

Problema cauzatoare de frustrare trebuie depăşită, altfel va avea efectul bulgărelui de zăpadă şi ne va prinde sub greutatea ei.
La orice problemă există soluţie. Căutaţi-o singur sau împreună cu cei implicaţi.

Dar se poate întâmpla şi reversul. Locul de muncă să fie frustrant, iar problemele de acolo le vei duce acasă şi vor dăuna grav relaţiei. Cum să scăpăm de acest moloz înainte de a intra în casă?

Poate încercând să rezolvăm problemele înainte de a părăsi biroul. Sau poate petrecând la sala de sport o oră în care să ne descărcăm de această energie negativă. Sau poate oprindu-ne la o discuţie cu un prieten de acelaşi sex (tocmai pentru a nu complica relaţiile de cuplu) sau cu un psiholog.

Ar trebui ca acasă, să găsim un partener deschis şi înţelept, dispus să ne asculte fără să ne judece. Dar, uneori ne lovim de molozul celuilalt.

În urmă cu o lună, am dat peste un angajat plictisit, obosit, deranjat de căldura din birou, de zgomotul utilajelor ce reasfaltau strada, saturat de clienţii mofturoşi şi puşi pe reclamaţii. În ora în care am petrecut-o în compania acestui angajat „ideal”, cu mult calm, lăsându-mi la o parte propriile probleme, zâmbindu-i, am început o discuţie despre vreme, despre lume, despre viaţă. Mi-am recunoscut defectele în calitate de client şi a apreciat acest lucru.

Drept urmare, mi-a oferit servicii suplimentare. Atitudinea i s-a schimbat în sens pozitiv. Ne-am despărţit ca nişte vechi prieteni, cu speranţa că viaţa nu-i compusă numai din frustrări.
 

Autor: lavinia.visan@jobee.ro
Tags: job, loc de munca, frustrare, solutii, psihologie



Adauga comentariu

(nu va fi public) Imagine validare