Managementul timpului

14 Iulie 2013  |  V: 2933  |   | 


 Întotdeauna ne dorim mai mult timp: pentru a duce la bun sfârşit un proiect, pe a fi alături de familie, pentru a ieşi cu prietenii, pentru a termina toate acţiunile din agenda zilnică, pentru a lua o decizie de business. Vorbim de o resursă fragilă, a cărei administrare este de foarte multe ori problematică. Într-adevăr, există astăzi cursuri de management al timpului, dar sunt anumite principii pe care ni le putem "preda" şi singuri.

Pat Brans, autorul cărţii "Master the Moment: fifty CEOs teach you the secrets of time management”, a semnat pe Forbes.com un articol despre 12 deprinderi esenţiale în managementul timpului, pornind de la o abordare construită de Benjamin Franklin:

“În urmă cu aproape 300 de ani, Benjamin Franklin a propus o abordare noua vis-à-vis de schimbarea obiceiurilor de viaţă, o abordare care nu a fost încă depăşită. Ca tânăr adult, căutând să îşi modeleze comporatamentul, Franklin a întocmit o listă cu 13 virtuţi, fiecare cu propria definiţie sumară. Acestea erau trăsături comportamentale pe care el le considera importante, dar pe care a descoperit că nu le stăpâneşte încă. El ştia că asumarea acelor trăsături va aduce o schimbare pozitivă în viaţa sa.

Psihologii moderni au identificat trei elemente cheie în abordarea lui Franklin:

1. A început prin a fi total dedicat noului set de trăsături comportamentale.
2. A lucrat la fiecare trăsătură în parte.
3. A construit semne vizuale pe post de "remindere".

Afla aici ce presupune metoda lui Benjamin Franklin


Adauga comentariu

(nu va fi public) Imagine validare