Motivarea dupa vacante si sarbatori

04 Mai 2012  |  V: 3272  |   |  Autor: iris.lulea@jobee.ro


Fiecare persoană îşi doreşte după o anumită perioadă de muncă, şcoală sau activitate care i se pare istovitoare o vancanţă, o scurtă perioadă de relaxare. Din păcate, pentru angajatori, această perioadă de după sărbatori are urmări destul de neplăcute pentru cifra de afaceri, întrucât productivitatea scade.

Zilele libere oferite de sărbatori prelungite cu câteva zile de concediu aduc de cele mai multe ori angajatul într-o stare de moleşeală care îl determină să dea un randament de aproximativ 50% faţă de randamentul de dinainte de a intra în această vacanţă prelungită. Există şi câteva metode de mobilizare a oamenilor.

Motivele neiimplicării de după vacanţă:

1. – Salariul. În cele mai multe state din Europa salariul corelează cu numărul de ore lucrate, pe când în România salariul, deşi se poate spune că există o corelaţie între cele două, este cu mult mai mic decât în alte ţări.

2. – Feedback-ul. Mulţi dintre angajaţi au diverse plângeri sau nevoi, dorinţe din partea firmei în care lucrează. Totuşi în cazul în care nici unul din aceste elemente nu este satisfăcut, deşi este solicitat în mod mai mult sau mai puţin direct, el se vede mai puţin dornic să se implice într-o activitate care oricum nu îi oferă nimic în schimb.

3. – Colegii. De multe ori colegii sunt cei care determină starea „Iar trebuie să merg la muncă şi să mă întâlnesc cu X”. Din păcate acest aspect nu poate fi remediat aşa cum îţi doreşti pentru că probabil şeful tău a avut o motivaţie pentru care l-a angajat pe colegul de birou.

4. – Volumul de muncă. Se întâmplă foarte des, mai ales în firmele mici, ca angajatorul, din cauza taxelor foarte mari pe care le dă statului, să angajeze mai puţini oameni, dar cărora să le ofere un volum mai mare de lucru. Acest fapt nu poate duce decât la o supra-saturaţie, iar la un moment dat şi la ideea „iar merg la muncă şi nici nu ştiu ce să fac mai întâi”.

5. – Timpul. Din păcate timpul petrecut la locul de muncă este destul de mare. Chiar dacă este sau nu productiv, angajatul, în perioada respectivă trebuie să stea la program. De cele mai multe ori acesta se lasă furat de melancolia zilelor ce tocmai au trecut sau face orice altceva în afara serviciului cum ar fi să se bucure de reţelele de socializare.

Toate aceste motive sunt destul de puternic resimţite de persoanele implicate şi vor face tot posibilul să îşi creeze un confort sporit. Deşi angajţii sunt conştienţi că tot ei vor trebui să lucreze în continuare şi să facă în aşa fel încât să recupereze timpul pierdut preferă să tragă de timp.

Angajatorul pierde destul de mult în această situaţie aşa că ar putea încerca diverse variante pentru a-i determina să lucreze cu un randament ridicat. Una dintre cele mai plăcute şi apreciate modalităţi de motivare a angajaţilor americani, de exemplu, este un fel de concediu nelimitat. Mulţi dintre angajaţi îşi doresc să petreacă mai mult timp acasă, în concediu sau pur şi simplu să stea mai puţin la birou.

Conştienţi de aceste dorinţe, angajatorii au presupus că ar fi în beneficiul ambelor părţi dacă angajatul îşi va lua concediu atât cât doreşte, dar cu urmatoarele condiţii:

- Să lucreze de acasă în cazul în care apare o situaţie neprevăzută la serviciu şi să remedieze problema imediat ce apare;

- La plecarea în concediu să se asigure că lasă totul în regulă la birou astfel încât să fie bine pentru restul echipei;

Modalităţi de motivare post-concediu:

- Organizarea unei „loterii” pentru primii trei angajaţi cu rezultatele cele mai bune pe săptămâna sau luna respectivă. În urma acestei loterii se pot acorda una sau două zile libere în decursul unei luni, la alegerea angajatului.

- Bonusuri. Ele ar fi o altă variantă de motivare a angajatului. Se pot stabili anumite praguri pe care trebuie să le atingă angajatul, iar la atingerea fiecarui prag poate primi o recompensă financiară.

- Imputări. Dacă există varianta pe plus, cu bonusuri pentru cei care ating anumite targeturi, se poate merge şi pe varianta: scădem salariul celor care nu ating targetul minim pentru luna respectivă.

- Frica. Există firme care folosesc pentru motivare ameninţări pentru a-i determina pe angajaţi să lucreze mai bine. Din păcate, această metoda este cel mai puţin eficientă pentru că angajatul se va simţi copleşit de situaţie şi va fi în pemanenţă nemulţumit.

Făcând o scurtă analiză a studiilor şi a celor scrise mai sus, putem spune ca cea mai bună modalitate de motivare a angajatului este de a-l face pe acesta să îşi dorească ceea ce ai să îi oferi ca recompensă pentru munca depusă într-un anumit interval de timp.

Citeste si despre Recuperarea post- concediu
 

Autor: iris.lulea@jobee.ro
Tags: job, loc de munca, motivare, recuperare, post concediu, sarbatori



Adauga comentariu

(nu va fi public) Imagine validare