Motivarea la locul de munca

14 Iunie 2011  |  V: 3820  |   |  Autor: lavinia.visan@jobee.ro


Motivat - demotivat, balanţa tot mai mult înclină spre dreapta, mai ales când apare blocajul relaţional între manager şi angajat.

Ni se pare uşor să generăm iniţierea, orientarea şi persistenţa unor acţiuni voluntare pentru atingerea obiectivelor firmei. Dar, în realitate este foarte greu.

Trebuie să identificăm forţele energizante prin care indivizii să fie determinaţi să adopte un anumit comportament; să-i orientăm spre atingerea scopului şi trebuie să identificăm forţele ce menţin şi susţin comportamentu dorit.

Factorii care influenţează motivaţia salariatului sunt:

1) factorii individuali
- nevoile personale
- interesele
- atitudinile
- percepţia sarcinilor
- sistemul de valori

2) factorii organizaţionali
- salarizarea
- precizarea sarcinilor
- grupul de muncă
- sistemul de control
- comunicarea
- feedback-ul

Concret, respectă şi aplică un set de valori, iar oamenii cu care lucrezi te vor surprinde plăcut.

1. Consecinţe. Gândeşte-te întodeauna la consecinţele negative pe care le va avea asupra firmei strategia „pumnului în masă”. Dacă, în schimb, faci oamenii să conştientizeze efectele negative ale lipsei de rezultate, îi vei avea drept aliaţi.
2. Plăcerea. Ofera recompense si oamenii vor fi mai motivati sa-si faca treaba.
3. Bonusuri de performanţă. Recompensele financiare nu vor diminua profitul firmei, ci il va spori, deoarece oamenii vor lucra mai mult pentru a obţine aceste bonusuri.
4. Instrucţiuni detaliate. Spune oamenilor ce au de făcut, care sunt aşteptările tale şi vor face.
5. Obiective pe termen scurt şi lung. Propune paşi mărunţi pentru drumul ce-l veţi parcurge împreună.
6. Bunătate. Sau „vorba dulce mult aduce”. Nu impune, nu enerva. Respectă-ţi angajaţii. Altfel, vor fi marii tăi duşmani.
7. Termene limită. Unii oameni sunt mai productivi chiar înainte de un termen limita. Le e greu să se concentreze în restul timpului. Ţine pînă la urmă tot de instrucţiuni.
8. Spiritul de echipă. Construieşte o echipă formată din prieteni. Oamenii lucreaza mai bine cand se simt o parte a echipei.
9. Recunoaşte realizarile. Nu uita să recunoşti în public realizările fiecărui membru al echipei tale. Oamenilor le place să li se recunoască meritele.
10. Confortul personal. Cunoaşte-ţi oamenii. Trebuie să le înţelegi nevoile şi să acţionezi în consecinţă. Productivitatea există atunci când oamenii sunt fericiţi.
11. Concentrează-te pe rezultate, nu pe metodă. Nu fi acel şef ce urmăreşte şi corectează fiecare mişcare a angajatului. Spune clar ce aştepţi de la ei şi lasă-i să o facă în felul propriu.
12. Incredere şi respect. Ofera oamenilor încrederea şi respectul pe care îl merită şi vor fi mult mai dornici să lucreze pentru tine cu pasiune.
13. Creează provocări. Alternează activitatea angajaţilor cu provocări. Astfel, ei vor avea posibilitatea să se evidenţieze şi să nu devină nişte simple maşini executante.
14. Incurajează creativitatea. Propune şedinţe tip brainstorming. Vei fi surprins câte idei noi vei obţine.
15. Critica constructiva. Nu fii judecător. Alătură-te lor pentru a-i ghida în corectarea greşelilor.
16. Pretinde mai mult. Cere din ce în ce mai mult de la cel pe care tocmai l-ai avansat. Adu-i aminte de propria sa valoare pentru companie. Altfel, va stagna.
17. Distraţi-vă. Compania nu trebuie să semene cu o bandă automatizată. Rezultatele dorite vor fi atinse dacă oamenii se simt bine la locul de muncă.
18. Crează oportunităţi. Mulţi doresc să avanseze. Oferă-le şansa asta şi vei avea angajaţi harnici şi animaţi.
19. Comunicarea. Nu ţine uşa biroului personal închisă pentru angajaţi. Fii lângă oameni şi ascultă-i.
20. Energizează. Plictiseala e marele duşman. Schimbă sarcinile din când în când, pentru a-i provoca.

Învaţă sa fii lider nu şef!

Autor: lavinia.visan@jobee.ro
Tags: job, motivare, tehnici, tactici, lider



Adauga comentariu

(nu va fi public) Imagine validare