Punctualitatea

29 Ianuarie 2013  |  V: 4149  |   |  Autor: lavinia.visan@jobee.ro


Să fii punctual este important. Faci o impresie bună asupra oamenilor, eşti capabil să-ţi duci la bun sfârşit activităţile, eşti un angajat model ce nu riscă să fie dat afară pentru abateri disciplinare.

Şi totuşi, ce facem dacă un angajat – capabil, ordonat, ce respectă termenele limită, nu poate ajunge la timp la muncă?

Îi tăiem ora/ziua, ne debarasăm de el cu prima ocazie, îl dăm ca exemplu negativ, îi tăiem din salariu etc.

Sau să stăm de vorbă cu el, să aflăm de ce întârzie. Poate nu e demotivare sau poate nu e o lipsă de respect faţă de director. Poate are un program încărcat şi dezordonat. Organismul nostru are nevoie de un program clar, fluent ca să lucreze în parametrii normali. Poate nu este matinal, iar orice măsură şi-ar lua, tot nu reuşeşte să fie punctual.

Poate este navetist, iar transportul public este insuficient. Poate condiţiile climaterice nu sunt proprice pentru parcurgerea drumului către job. 

Poate are probleme familiare, cărora încearcă să le facă faţă.

Sau poate o schimbare de regulament în instituţie a împiedicat accesul rapid la muncă.

Un manager ar pedepsi o astfel de purtare. Dar oare merită să sacrifici un om care îşi face datoria, numai pentru faptul ca depăşeşte sfertul academic cu încă 10 minute?

Acest angajat trebuie să fie conştient de urmările acestui comportament. Trebuie să înveţe să fie punctual, dar lucru acesta nu se poate realiza dacă este pedepsit. Ar trebui ca efortul să fie de ambele părţi: din partea angajatului, dar şi din partea angajatorului.

Întârziatul ar trebui să îşi facă un orar, să îşi programeze activităţile matinale în aşa fel încât să nu zăbovească prea mult cu îndeplinirea lor, să plece din timp către locul de muncă, să îşi cumpere maşină, să se culce devreme în seara premărgătoare dimineţii, să consume legume şi fructe, mai puţină carne, să afle ceea ce îi provoacă întârzierea: poate are vreo nemulţumire cu privire la locul de muncă. Ar trebui să vorbească cu un psiholog.

Angajatorul ar trebui să afle dacă se doreşte a fi doar un şef nemilos, care nu face rabat de la exigenţă sau îşi poate revizui atitudinea faţă de acest angajat întârziat.

Autor: lavinia.visan@jobee.ro
Tags: job, loc de munca, punctualitate, orar, angajator


Comentarii (3)

  1. Simona | 03-02-2013

    Familiare cui? La problemele angajatului ma refer... :-) "Proprice" ar fi fost, nu-i asa, sa scriem "familiale", dar "lucru acesta" nu se poate realiza daca nu suntem... atenti.

  2. un punctual | 17-02-2013

    E de inteles faptul ca 1,2, sau trei zile pe luna ai probleme \"familiare\" si intarzii 25-30 min la munca. Dar nu mi se pare normal ca o firma sa pastreze un angajat care 4 din 5 zile pe sapt ajunge la munca mai tarziu decat ceilalti colegi. Esti platit 8 ore pe zi nu 7 jumatate.Daca nu esti o persoana matinala cauta un job de noapte sau undeva unde programul incepe de la 12. Eu incep munca la 6 dimineata si intarzii foarte rar. In concluzie draga autorule, schimba-ti locul de munca sau te va schimba el la un moment dat.

  3. Pt punctual | 26-03-2013

    Punctualule, cineva a zis candva o vorba mare:
    Am remarcat ca persoanele care intarzie la munca sunt mult mai joviale decat persoanele care le asteapta.(E.V.Lucas)
    Eu sunt aia care intarzie,dar sta peste program atat cat este necesar pentru a nu arunca o situatie critica in bratele altui coleg, desi dupa ora x nu mai e treaba mea si as putea sa rup usa bine mersi. Asa ca, alta vorba mare: totul este relativ. ;)


Adauga comentariu

(nu va fi public) Imagine validare